reklama

Najlepšia diéta? Čokoláda s jaternicou

Na londýnskej výstave sa dali ochutnať všelijaké čudesnosti, pochúťku kombinovali s hríbmi, mäsom aj ružami. Z čokolády vyrezali i kráľovnú a herca Benedicta Cumberbatcha

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Milujem Londýn. Jedným z dôvodov je, že sotva vstúpim do metra, už aj som zo všetkých strán bombardovaná reklamami na akcie, ktoré sa práve konajú. Výstavy, muzikály, divadlo, prechádzky....

A takto som sa náhodou dozvedela aj o Čokoládovom festivale, The Chocolate show.

Vybrala som sa tam po sladkých raňajkách, takže som vôbec nemala chuť na ďalšie sladké a už vôbec som nemienila kupovať. To radšej ten tigrí kabátik, čo som videla v Topshope.

Neprešlo ani päť minút a prvá desaťlibrovka opustila moju peňaženku. Výmenou za šesť praliniek.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale akých!!!

Hneď pri vchode mala stánok malá šikmoočka, Hideko Kawa. Za ňou sa na tabuli skvel jej impozantný životopis: je jedným z najkreatívnejších britských potravinových dizajnérov (áno, Angličania tomu hovoria food designer, povedzte mi, ako to inak preložiť? Pekárka ani cukrárka neznejú tak hoch) Vášeň k pečeniu sa v nej prebudila už v detstve. Najprv sa jej venovala len vo voľnom čase, no napokon sa rozhodla opustiť učiteľský post v Kobe a vybrala sa do Európy, kde pracovala v tých najvychytenejších reštauráciách.

Ponúkla mi ochutnať zlatistú guľôčku... Božské!! Okamžite som vytiahla peňaženku, prekvapená sama sebou, že som ochotná vzdať sa tigrieho kabáta a dať túto sumu za pár bonbónov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

*

Bola som už na dvoch podobných festivaloch v Belgicku, a tak som nečakala nič mimoriadne. Ale Briti sú kreatívnejší.

Panvice si tu rozbalil i minuloročný, iba 26-ročný Šéfkuchár roka 2015, Adam Rawson. A osobne pripravoval hovädzie na zmesi zeleru a čokolády, zemiakové lupienky opečené na čokoládovom masle s čiernou hľuzovkou i dubáky v bielej čokoláde. To posledné by ma určite nenapadlo skombinovať, no bolo to mňam!

Finančne som podporila aj Lauden chocolate - pralinky plnené ovocnými plnkami boli ešte aj krásne pomaľované.

Na odbyt šla čokoládová cukrová vata i čaj, hoci ten musel byt celý osoplený z toho, ako ho všetci oňuchávali. Tekutý nápoj značky Hans Sloane bol na mňa až príliš sladký. Víno tiež, ale k dezertom by bolo akurát. Páčili sa mi bonboniéry v tvare kníh, jedlé pohľadnice, topánky a šperky. Čoko-šaty majú jednu výhodu, ak sa vám prestanú páčiť, môžete ich skonzumovať, hahaha. A čoko-obrazy vedľa stojaca pani okomentovala: ,,Too expensive hobby!“ (Príliš drahý koníček).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tí, čo popisovali jednotlivé druhy čokolád, by si zaslúžili Nobelovu cenu za literatúru. Či skôr za poéziu. Citujem: ,,Espresso - sofistikovaná a povznášajúca tyčinka, stvorená splynutím do tmava opraženej kávy a kakaových zŕn.“ Alebo Smoke: ,,Vyrobená z kakaových zŕn, údených na drevených trieskach z rozkvitnutej čerešne“. A The Aussie: ,,Vôňa plážového barbecue a slaného mora zvýrazňujú chuť údenej čokolády z Papue Novej Guiney“...

Najväčší nával bol pri sochách, vytesaných z netradičného sladkého materiálu. Nemohla chýbať britská panovníčka Alžbeta II so svojimi psíkmi corgi. Druhá hlava, nazvaná Chocobatch, patrila hercovi Benedictovi Cumberbatchovi, ktorý sa preslávil úlohou Sherlocka Holmesa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

*

A tie pralinky! So sangriou, ružou a pomarančom, tekvicou a javorovým sirupom, údenou soľou, chilli... a vrchol: s haggisom! Haggis, škótska špecialita, je ovčí žalúdok, naplnený zmesou z ovčej pečene, srdca a loja, do ktorej sa pridáva cibuľa, ovsené vločky a množstvo voňavého korenia. Výsledok tak trochu pripomína naše jaternice, len aromatickejšie.

To som musela skúsiť! A aj kúpiť pre kolegov, ktorí v rámci hesla ,,Najlepší dezert je klobása“ uprednostňujú mäsové výrobky.

Majiteľ stánku, ryšavý džentlmen, ošľahaný vetrami škótskych hôr, mi k jelitu hneď ponúkol aj whisky.

,,Ďakujem, ale čokoládu s whisky už poznám, to nie je nič originálne.“

,,Ale naša je iná,“ žmurkol na mňa bradáč a odlomil mi aspoň 10 centimetrov štvorcových.

Najprv som pocítila sladkosť čokolády, no potom prišiel akoby náraz whisky, a to tak silne, akoby som tú jaternicu zapila pohárikom alkoholu, divže ma o zem netreslo. Ešte to by tak chýbalo, opiť sa z čokolády! :)

Týmto som sa dorazila, a potom ma už nezlákali žiadne ponuky a nástrahy. Bŕŕ! Čokoládu nechcem vidieť aspoň mesiac! A budem na diéte!

Teda, ak dnes večer odolám tým zlatistým guľôčkam....

To sú ony, pralinky od Hideko Kawa
To sú ony, pralinky od Hideko Kawa 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Áno, ta črievička je naozaj celá z čokolády
Áno, ta črievička je naozaj celá z čokolády 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Benedict Cumberbatch alias Chocobatch a jeho Cumberbunnies
Benedict Cumberbatch alias Chocobatch a jeho Cumberbunnies 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Selfíčko pred čokoládovými ružami MUSÍ byť!
Selfíčko pred čokoládovými ružami MUSÍ byť!  
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Cute Dracula - milučký Dracula
Cute Dracula - milučký Dracula  
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Tatiana Balajková

Tatiana Balajková

Bloger 
  • Počet článkov:  110
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Mám nacestovaných pekných pár tisíc kilometrov a za sebou množstvo zážitkov. Ohadzovala som sa paradajkami, potkanmi, múkou i vajcami. Vyváľala sa v tulipánoch. Videla som perlových kráľov, koláčovú procesiu a extravagantné klobúky v Ascote. V kostýme Pierota som pózovala na stĺpe v Benátkach. Navštívila sviatok ruží, fialiek i karafiátu. Pomáhala pri výrobe koberca z kvetinových lupienkov, súťažila v chytaní mužov do sieťky na motýle... a o tom všetkom a ešte aj všeličom inom je tento blog. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu