reklama

Výstava ľadových sôch v Bruggách

Téma sa mení každý rok, no väčšinou súvisí s Disneym a jeho čarokrásnymi rozprávkami. Tu sa figliarsky usmieva Mickey Mouse, tam vo svojich postieľkach odfukujú siedmi trpaslíci.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

----------------

Predzvesťou Vianoc v Bruggách je už tradične výstava ľadových sôch, ktorá sa koná každý rok v pavilóne pred stanicou.

Prvýkrát som sa na ňu šla pozrieť vo vkusnom baloniačiku, v Belgicku totiž nie je až taká zima, na akú sme zvyknutí u nás. Vstupné bolo deväť eur, čo mi vzhľadom k rozmerom výstavnej plochy pripadalo ako prehnané, no veľmi rýchlo som pochopila, že väčší pavilón by bol nemožný. Samozrejme, aby sa sochy z umelo vyrobeného ľadu neroztopili, museli v ňom udržiavať teplotu pod nulou – viete si predstaviť tú kosu?!! Keď máte na sebe tenký baloniačik? Myslela som, že zamrznem, preletela som výstavu treťou kozmickou a skladám klobúk pred Belgičankou, ktorá sa tam prechádzala s holými nohami, aj keď od chladu fialovými. Odvtedy chodím do Brugg v páperovom kabáte a s rukavicami, i keby bolo vonku desať stupňov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Figúry pripravujú majstri z celého sveta, za päť týždňov musia 400 ton (teda dvadsaťdva kamiónov) studeného materiálu pretvoriť na umelecké diela. Veľké bloky ľadu sú umiestnené na svoje miesta a začína sa s jemnými prácami. Hlavné obrysy ,,sochári“ vyrežú motorovou pílou a dotvoria ako britva ostrými ručnými pílkami a dlátom, potom ich vyhladia brúskou alebo žehličkou. Ak niečo pretŕča, pomôže i fén, menšie dieliky sa prilepujú pomocou mrznúcej vody tak, že spoje vôbec nevidno. Kvádre sú buď priesvitné alebo biele - zo snehových vločiek, ich spojenie vytvára zvláštne efekty. 

Téma sa mení každý rok, no väčšinou súvisí s Disneym a jeho čarokrásnymi rozprávkami. Tu sa figliarsky usmieva Mickey Mouse, tam vo svojich postieľkach odfukujú siedmi trpaslíci. Atmosféru podčiarkuje hudba, studený priestor vytvára akustiku ako v jaskyni, zdá sa vám, že nežná melódia k vám prichádza zo všetkých strán. Farebné osvetlenie znásobuje divadelný efekt, zmrznuté skulptúry sa romanticky trblietajú. Cítite sa ako v zakliatej krajine... V sále, plnej zrkadiel s nádherne vypracovanými ľadovými rámami princ tancuje s kráskou v rozviatych šatách. Kuchár pripravuje ryby, vedľa sa už na rošte opeká prasiatko. Pani hostinská v krčiažku roznáša červené víno. Tajomná dáma sa upravuje pri stolíku s toaletnými potrebami, kefy i nádobky na parfum sú ako naozajstné. A hrôzu naháňajúci drak sa zlostne vzpína nad pokladom, zaliatym do ľadu... 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výstava je prekrásna, oplatí sa trpieť v mínus šiestich stupňoch. Vďaka miernejším zimám v posledných rokoch som už úplne zabudla, aké to je, keď máte také skrehnuté prsty, až vás to bolí. Pri fotení som takmer plakala, keď som skľaveným ukazovákom stláčala spúšť.

Samozrejme, nechýbal ani ľadový bar s ľadovými stoličkami, zakrytými kožušinou, kde som rýchlo hodila do seba studený nápoj v pohári z ľadu.

V provizórnej reštaurácii, kam ústil východ, som si potom konečne vychutnala varené víno, no ešte pekných pár minút som klepala zubami. 

Keď som vyšla na ulicu, zrazu sa mi zdalo, že vonku je celkom teplo…

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Tatiana Balajková

Tatiana Balajková

Bloger 
  • Počet článkov:  110
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Mám nacestovaných pekných pár tisíc kilometrov a za sebou množstvo zážitkov. Ohadzovala som sa paradajkami, potkanmi, múkou i vajcami. Vyváľala sa v tulipánoch. Videla som perlových kráľov, koláčovú procesiu a extravagantné klobúky v Ascote. V kostýme Pierota som pózovala na stĺpe v Benátkach. Navštívila sviatok ruží, fialiek i karafiátu. Pomáhala pri výrobe koberca z kvetinových lupienkov, súťažila v chytaní mužov do sieťky na motýle... a o tom všetkom a ešte aj všeličom inom je tento blog. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu